Friday, October 29, 2010

Sakit Ati Bile Jumpa Dengan Org Yg Sangat 'Selfish'

Memang sakit ati aku ngan org yg sangat 'selfish' yg rase dunia ni dia punya, boleh blah la ko. Pagi td bile aku nak bergerak ke UKM aku dengan perasaan yg 'happy' coz nak gi kerja (tipu ;p ), tetiba perjalanan aku terhalang ngan kereta Honda City baru. Kereta tu dipandu cam org yg 'mabuk' coz jap kekiri jap kekanan dan sesangat perlahan. Cuba bayangkan aku yg bergerak ngan 40 km/j naik moto coz kawasan perumahan, dia boleh bawak lg perlahan. Mengarut betul. aku hanya nampak tangan org tu jer kejap-kejap keluar tuk buang habuk rokok, ye dia sambil memandu sambil merokok atau bahasa lainnya 'bakar kemenyan'. Aku menyirap 'giler babas' (xder kene-mengena ngan kari BABAS), tunggu je peluang aku overtake 'mangkuk' ni nak tengok r muke die. Punye r aku terkejut, korang rase ape yg aku nampak? Dia memandu sambil 'bakar kemenyan', sambil memandu dan sambil bergayut ngan tepon. Tangan kanan pegang rokok, tangan kiri pegang hp kat telinga, habis ko bawak kete guna ape? Mulut. Patut r bawak kete cam siot jer. Geram tul aku, aku tengok pakcik yg berbaju pagoda tu wat muke selambe badak jer bile aku pandang die, ni mesti tengah khusyuk 'berborak'. Aku yg da agak terlambat ni hehe trus pecut meninggalkan 'pakcik selfish' tu. Aku da r nak gi kerja malas nak layan org yg tengah makan angin. Sampai sekarang aku panas jer bile ingat 'pakcik' sengal tu. Nak berborak berenti jer r kat tepi, kalo ko terlanggar anak org (aku la tu) sape susah, kalo aku kene aku saman juta-juta beb, baru padan ngan muka hang. Sengal nyer orang.....

No comments:

Post a Comment