Wednesday, October 20, 2010

Aku bersimpati ngan 'Labmate' aku sorang ni.................

Hari ni sebenarnya aku agak bz 'mengempar' kultur bakteria aku, untuk pengetahuan korang bakteria yg aku dok 'maki' hari tu telah 'menginsafkan' diri dan mengikut cakap aku untuk 'membiak' dalam fermentor. Hari sabtu lepas aku punyer r gembira bile tengok fermentor aku keruh. Maka, xsia-sia aku datang mlm-mlm sabtu haritu bubuh bakteria.  Gile gembira aku hahaha




Ok kembali kepada topik asal, tgh-tgh bz tu lebih kurang kul 12, Boss aku tu buat r sket jamuan makan-makan (part ni paling aku suke haha). Sedap plak makan nasi ayam tu, aku yg jarang makan bertambah, leh tambah 2 kali tu hahaha (jgn jeles). Xcaye? Tanye r member-member aku dorang pun paling sket makan 3 pinggan haha, Boss aku tu pun kate kenyang makan nasi goreng tp tambah gak. 




Banyak plak citer pasal makan ni, sambung citer asal, pastu aku naik r sambung wat keje aku. Tgh-tgh kusyuk wat keje sambil layan lagu Hot FM (lagu pe tah, kaye kusyuk kan) tetiba labmate aku, Cik Hana bukan nama sebenar sibuk mencari hp (handphone) die. Punye r cari-cari pun x jumpa, ade gak labmate aku yg lain tolong carikan tp xjumpa. Kat Lab, kat office, bilik air, tgh jalan, kat tangga, kat tempat kitorang makan td pun xjumpa. Aku wat ape? Mesti r tolong, sebagai laki-laki 'gentleman' aku pun tolong 'usha-usha' gak tp x jumpa (member aku epul suh cari guna GPS........lol). Ni la masenye Detektif Conan ke, Sherlock Holmes ke, amat-amat diperlukan. 




Kesian Cik Hana, tengok muke sedih tp xnangis pun (balik umah mesti nangis ni) minah ni cool je. Aku tolong doakan dia jumpa la balik hp dia tu (kalau ade rezeki r), harap org yg 'terambil' (terambil sangat) hp minah ni tolong la pulangkan. Apsal aku wat pengumuman kat blog aku, bukan nyer org yg ambik hp tu bc blog ni huhu. Mencuri  patut bagi hukuman penjara je. Semoga Cik Hana tabah menghadapi dugaan dan ujian ini, 'fighting',  jgn nangis ye.  

  

*Psst.... hukuman mencuri potong tangan tau, kaki pun ble gak.

1 comment:

  1. ohh.. cian Cik Hana bukan nama sebenar tu.. xpe la.. ckp kat Cik Hana bukan nama sebenar tu, beli yg baru je la ye... hp skrg da murah dahhh....

    ReplyDelete