Thursday, October 21, 2010

Ketenangan Yang Sukar Dicari Pada Malam Hari

Malam ni aku tersangat-sangat lah hepi, mana tidaknyer,  tinggal aku sorang-sorang kat umah ni. Mane bebudak ni pergi? Aku xkisah pun :p  Aku dah lama mengalami malam-malam yg penuh ngan kebisingan, terjerit-jerit cam babun afrika, nyanyian-nyanyian lagu rakyat masing-masing (untuk pengetahuan korang macam lagu rakyat kat umah ni), tgh-tgh malam mengoreng tah pape tah sampai berasap 1 umah, pasang radio kuat-kuat, tengok movie kuat-kuat dan paling aku benci, 'bakar kemenyan' (merokok) 24 jam. Mase makan, tengah ber_k, tengah memasak, tengah mandi, bangun tido, nak masuk tido, tengah tido mesti nak merokok.  Ape nak jd r sekarang ni orang yg merokok sangat ramaii, jgn cakap perempuan, budak kecik pun ade. 


Ape nyer sengal da, benda tu pun da diharamkan oleh mufti, memang perokok tegar. Aku punxtau macam mane aku leh tahan ngan semua bende-bende ni haha. Agaknya dalam umah tu aku kot yg mati dulu coz terhidu asap 'kemenyan' berlebihan. Dan kalo aku mati, korang jgn lupe tolong dakwa pembakar 'kemenyan' ni ek hehehe. Kire yg paling mengembirakan aku ialah aku dapat mengunakan internet dengan kelajuan maksimum untuk berbloging dan yg terpenting mendownload. 


Aku x tau r, mesti ade sekor yg pakai torrent kat umah ni yg menyebabkan kelajuan internet mengalahkan dial up dari segi kelambatan nyer. Sebab tu aku hepi bile umah ni tinggal aku sorang hahaha. Suasana yg tenang, aman dan damai yg tersangat sukar dicari......... best nyer. Harap ini akan selalu berlaku ;)


*Tinggal sorang-sorang seram gak huhu

No comments:

Post a Comment