Tuesday, October 12, 2010

'Misteri Kehilangan 17 Paper' telah terjawab..

Sebenarnya misteri kehilangan 'paper' ini telah berlarutan sejak hari isnin, 4 Oktober lalu. 'Bos' kami hari itu cam bad mood je, member aku cakap r, aku xperasan huhu. Rupa-rupanya sebanyak '17 paper' telah hilang sejak ia dikumpulkan daripada kami sebelum itu. Kami diamanahkan sebanyak 10 'paper' sorang haha aku x xheck pun. Besoknye die mengamuk kat tempat kerja kami habis sume dimarah dan disoundnya. Balik cepat r, kerja lambat r, bla bla bla..... 



Pastu baru kami diberitahu 17 paper telah hilang dan kami disuruh cari paper tersebut. Memang r xjumpa, coz semua orang pulangkan balik bahagian masing-masing cukup-cukup jer.  Susah nak detect coz die pun xtau jumlah sebenarnya 'paper' tu (apa daa). Sepanjang tu mood 'bos' aku ni mendung jer. 



Tapi akhirnya telah selesai pada hari Isnin 11 Oktober 2010, jam 11:20:10. Aku telah dipanggil ke bilik 'bos' untuk memeriksa atau lebih tepat lg mengira 'paper' tersebut dan jumlahnya adalah 70. Pastu bos aku cakap jumlah 'paper' memang r 70. Aku blur jap. 



Setelah blur beberapa saat baru aku tau yg sebenarnya 'misteri kehilangan 17 paper' tidak pernah berlaku. Rupa-rupanya ada rakan sekerja aku yg paling 'junior' ni yg beritahu kat 'bos' yg paper tu short 17. Bos aku pun satu xkire awal-awal, percaya je lonjong-lonjong. Pastu mengelabah, kemudian mengamuk. Ish ish ish kesian kat kami tau huhuhu. 'So' pekerje junior tu dipanggil dan dgn muka selambe cakap 'paper' tu hilang 17, aku tengok muka dia memang konfiden hahaha. Camne die leh cakap hilang aku xtanye, biarlah bende ni remain 'misteri' baru r ade post  'Misteri Kehilangan 17 Paper' ni hahaha. Sekarang pun da x 'mendung 'lg, maka kami pun kembali seperti biasa, ceria dan gembira ;)  


'So' pe lagi pas ni? tutup kes r, cam kes 'X-files' tu. K r, gua chow dulu, wasalam...

1 comment:

  1. rs nk lempang jer bdk tu kn...menggelabah btl...igt bagus sgt...!!!nk dpt pingat APC la tu...(pssssttt: APC@ anugerah pekerja cemerlang)...mmg xkn dpt la ...

    ReplyDelete